maanantai 13. heinäkuuta 2009

Uuno Turhapuro -paita

Ruutuvirkkauksella virkattu paita ja lopuksi ananaskuvioinen pitsi helmaan. Helppoa, vai mitä?
Idean sain Kauneimmat käsityöt -lehdestä, mistä en kuitenkaan loppujen lopuksi katsonut muuta kuin kuvaa, koska lanka, Fiore, oli niin paljon ohuempaa kuin mallin. Pitsiä yritin virkata lehden kirjoitetusta ohjeesta, mutta siinä oli monta selvää virhettä ja niinpä katsoin lopulta vain kuvaa. Aion kyllä antaa palautetta lehteen mokomasta mallista, onhan tuokin lehti sen verran kallis, että pitäis olla käyttökelpoisia ohjeita, mutta eipä ollut ainakaan tuo pitsi.

Kuvassa mannekiininä on tytär, jolle paita olisi juuri sopiva, mutta kun ei taida kelvata! Itselle on hiukan nafti, mutta menettelee.

Langan tilasin Piikkopirrasta ja koukku oli kolmonen, muuten KnitPro. Ei ihan yhtä hyvä kuin vastaavat puikot, mutta ihan käyttökelpoinen kuitenkin.

Taitaa huomata, että täällä ollaan lomalla; on tullut tehtyä käsitöitä sillä vauhdilla. Yksi työ on vielä esittelemättäkin, kun on tärkkäämättä. Mutta vielä on kesää jäljellä ja varsinkin lomaa: vielä saa olla kotona kaksi viikkoa.

keskiviikko 8. heinäkuuta 2009

Tälläista tällä kertaa

Virkkasin huivin pellavalangan lopuista, jotka jäi jakusta. Malli on vanhasta kirjasarjasta, jonka olen saanut äidiltäni. Sieltähän alkaa löytyä muotimalleja, kun malttaa odottaa tarpeeksi kauan!
Tästähän voisi saada otettua jopa mallin, jos joku tarvitsee. Ja vähän muitakin kesäasioita. Kävimme Kristan ja muutaman sukulaisen kanssa yhtenä päivänä paikallisessa Toivosen kotieläinpuistossa. Riikinkukko esitteli sopivasti pyrstöään ja onhan sen värit jotain ihan mahtavaa!


Sitten vielä Kristan Kassu, joka taitaa olla jo kahdeksan vuotta. Kuinkahan kauan nämä oikein elää, onko jollain kokemusta? On vanhalla herralla ollu sen verran hyvät olot, kun pääsee aina talveksi vaarille talliin, jossa saa jopa välillä olla irrallaan hevosen ketassa, että on ikää kertynyt.

Eilen oltiin neuletapaamisessakin, mukavaa oli taas jutustella hyvässä seurassa ja herkutella. Meillä oli vieraskin, mukavaa, että pääsit tulemaan.

tiistai 7. heinäkuuta 2009

Kiinnostaako arvonta?

Jos haluat osallistua arvontaan, käypäs Violariumin blogissa. Ja heiltä saa kyllä tilatakin kaikkea ihanaa.

perjantai 3. heinäkuuta 2009

Olen kyllä tyytyväinen!


Näissä maisemissa olimme juhannuksena. Jo siellä neuloin tätä paitaa ja kotona olen jatkanut suurimmaksi osaksi ulkona istuen.

Lanka oli Novitan Tenessee ja puikot KnitPicksit, onpa sellainen yhdistelmä, että neulominen on yhtä juhlaa. Lanka on tuttua jo muista neuleista ja käytössä hyväksi havaittua. Malli on Novitan lehdestä mutta taas omin säädöin. Kaulus ainakin on muutettu. Tästä minä tykkään ja veikkaisin, että tämä ei jäisi kaapin pohjalle. Värikin tuntuu ihan omalta.


torstai 2. heinäkuuta 2009

JÄNNITYSTÄ ILMASSA!

Pistetäänpä tänne muutama sana, kun kerrankin on aikaa. Minä, tunnetusti maailman iltaunisin ihminen, istun koneella, vaikka kello lähenee puolta yötä. Jaa että miksikö? Odottelen vuorokauden vaihtumista, koska huomenna pitäisi tulla tulokset, onko poikani päässyt yliopistoon opiskelemaan mieluisalle alalle vai onko ehkä tyydyttävä vähemmän mukavaan. Arvaan teidän ajattelevan, että miksei poika itse... Hän kun sattuu olemaan isänsä kanssa Tenojoella jokavuotisella kalastusreissulla ja taitaa olla kainaloita myöten joessa, niin äiti päivystää ja valvoo. Olemme tyttären kanssa kahdestaan kotona ja vietämme lomaa, minulla on ensimmäinen viikko menossa ja kolme jäljellä.

Käsityöaikaa on ollut ihan mukavasti, kun ollaan oltu tässä kotosalla. Jos ei lähipäivinä ilmesty kuvia valmiista työstä, niin voitte arvata, että pieleen on mennyt eikä tullut julkaisukelpoista.

Kotityöt eivät kylläkään lopu lomallakaan, ettei vaan olisi jopa päin vastoin, kun koko perhe on lomalla. Mutta olen huijannut itseäni: olen istunut ulkona neulomassa ja kun on pitänyt käydä sisällä, olen aina tehnyt jonkun työn! Nerokasta vai mitä?

Paras asia loppuun. Meillä on tosi puhdas sauna, kun pesin senkin tässä odotellessani ajan kulumista eli kymmenen jälkeen! Mutta nyt on enää vartti odotusaikaa jäljellä....

NYT KUULKAAS PEUKUT PYSTYYN POJALLE!!!!

Huomenta! Ja yes! Poika pääsi Oulun yliopistoon opiskelemaan ympäristötekniikan diplomi-insinööriksi ja hänen kihlattunsa tuotantotalouden dipl.inssiksi, mutta myös opettajaksi. Saas nähdä, kumman tyttö valitsee! Asunto heillä jo on valmiiksi hankittuna.

ONNEA MEIDÄN NUORILLE!

torstai 18. kesäkuuta 2009

Hyvää juhannusta!

Täällä valmistaudutaan juhannuksen viettoon asuntoautoa pakkaamalla: ruokaa, käsityö ja lukemista. Mitäpä sitä ihminen muuta tarvitsee! Ja positiivista mieltä: ei se voi sataa ainakaan enempää kuin viime juhannuksena satoi siellä, missä olimme. Vielä huomenna aamupäiväksi töihin ja sitten pari päivää rentoutumista luonnon rauhassa. Lomaankaan ei olisi kuin viikko. Mutta eipä muuta kuin

Oikein mukavaa ja ennen kaikkea rauhallista juhannusta kaikille lukijoilleni!

sunnuntai 7. kesäkuuta 2009

Nyt saa ilma lämmetä!


Tiedoksi yläkertaankin, etten enää tarvitse näin kylmiä ilmoja, koska tämä on valmis. Hieman lämpimähkö työ helleilmoille, mutta tulipa valmiiksi, kun on ollut niin kylmää ja tuulista. Viime yönä oli hallakin niin, että saniaiseni paleltuivat. Voi että harmittaa!
Olen tarkoittanut tämän sängynpeitoksi, laitan parempia kuvia sitten, kun asia on ajankohtainen. Lanka on enimmäkseen Seitsemää veljestä, mutta myös jotain jäännöslankojakin on mukana. Virkkasin palojen ympärille ensin kierroksen kiinteitä silmukoita ja sitten ketjusilmukkakaaria, joilla tein yhdistämisen. Ja mitähän seuraavaksi, ei mitään tietoa ja Kip -päiväkin on ensi lauantaina. Sinne pitäisi osallistua, joten uutta työtä suunnittelemaan. Kolme viikkoa vielä töissä ennen neljän viikon kesälomaa!